تجهیزات پایه صاعقه گیر که در سیستم صاعقه گیر وجود دارد، بخش بسیار مهم ضروری است؛ بنابراین بایستی که در انتخاب آن استانداردهای لازم را مد نظر قرار داد و آن را با بهترین متریال تهیه و خریداری کرد.

خرید تجهیزات پایه صاعقه گیر

زمانی که یک پایه صاعقه گیر به درستی انتخاب و خریداری شود، محافظت از افراد و ایمنی ساختمان به خوبی صورت می‎گیرد. یک پایه و دکل مناسب از طول عمر بالایی برخوردار است، باید باتوجه به تکنولوژی‎های روز دنیا ساخته شده باشد و حول محور اصلی صاعقه گیر باید از یکپارچگی برخوردار باشد تا بتوان شعاع حفاظتی آن را در سطح گسترده انتخاب کرد. هر صاعقه گیری که تولید و عرضه می‎شود، از تجهیزات جانبی مختلفی برخوردار است تا بتوان آن را به درستی نصب و اجرا کرد؛ از جمله این تجهیزات می‎توان به اتصال پایه به دکل، پایه نگهدارنده، کانکتور اتصال سیم و بست اشاره کرد. 

تمام این تجهیزات بر اساس استانداردهای بین المللی همچون UNE، IEC ۶۱۰۲۴، NFC17-102 ساخته می‎شوند و باید از کیفیت ساخت آن‎ها مطمئن شوید. برای خرید تجهیزات جانبی مخصوصا پایه صاعقه گیر حتما به فروشگاه‎ها و مراکز معتبر مراجعه کنید، لذا این مراکز به هیچ عنوان اجناس بی‌کیفیت را به فروش نمی‎رسانند. از جمله این فروشگاه‎ها می‎توان به فروشگاه اینترنتی خاورمس اشاره کرد. فروشگاه خاورمس عرضه کننده تمام تجهیزات صاعقه گیر مخصوصاً پایه صاعقه گیر است که باکیفیتی عالی و قیمتی مناسب آن‎ها را به دست مشتریان خود ارائه می‎دهد. با خرید از این فروشگاه علاوه بر تهیه تجهیزات باکیفیت، در زمان و هزینه‎های اضافی خود صرفه جویی کنید.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

◀️ مشاهده انواع تجهیزات صاعقه گیر الکترونیکی در فروشگاه اینترنتی خاورمس ▶️

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

کاربرد تجهیزات پایه صاعقه گیر

برای این که سیستم حفاظت به درستی و خوبی نصب شود، از تجهیزات جانبی مختلفی استفاده می‎شود؛ وجود این تجهیزات همه با هم موجب می‎شود که سیستم صاعقه گیر به خوبی عمل کنند. از جمله تجهیزات پایه صاعقه گیر می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔶 کنتور صاعقه گیر: اصولاً به این تجهیز کانتر صاعقه گیر هم می‎گویند و به منظور تبت و نمایش تعداد صاعقه‎هایی که جذب شده و یا این که تخلیه شده است مورد استفاده قرار می‎گیرند.

🔶 بست یا کلمپ صاعقه گیر: اساساً بست‎ها یا کلمپ‎ها را از جنس گالوانیزه یا فولاد می‎سازند؛ این تجهیز برای متصل کردن هادی نزولی به صاعقه گیر مورد استفاده قرار می‎گیرد.

🔶 ریموت تستر: یکی دیگر از تجهیزات پایه‎ای که برای صاعقه‎ گیرها مورد استفاده قرار می‎گیرد، ریموت تستر است. همانگونه که از نام این تجهیز مشخص است، یک تستر است که برای تست سالم بودن و عملکرد مناسب الکترونیکی داخلی صاعقه مور استفاده قرار می‎گیرد؛ البته کا با فاصله 150 متری می‎توان آن را کنترل کرد.

🔶 بست‎های ابرویی: یک نمونه دیگر از این تجهیزات که می‎توان به آن اشاره کرد، بست‎های ابرویی هستند. این بست‎ها را برای نصب کردن پایه تلسکوپی صاعقه به زیر ساخت عمل نصب صاعقه گیر است.

🔶 میله صاعقه گیر: گفتنی است که این میله را با متریال فولاد می‎سازند و که روکش آن از گالوانیزه است. اصولاً از این میله برای افزایش ارتفاع صاعقه گیر استفاده می‎کنند. 

کلمپ پایه صاعقه گیر
سخن نهایی

ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «تجهیزات پایه صاعقه گیر» همراهی کردید. خاورمس با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

نوشته شده در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید